utorok, 5. septembra 2017

Sú blogy povrchné?

Foto: Stil via Unsplash
NEVIEM. Toľko moja neurčitá odpoveď hneď na úvod. Asi záleží na tom, aké blogy sledujeme a čo si z nich berieme. Viem absolútne presne, kedy som začala sledovať svoje prvé obľúbené blogerky - bol rok 2011. Mala som vtedy 20 rokov a myslím, že som už vedela selektovať, kto a čo ma zaujíma a kto a čo má pre mňa nejakú pridanú hodnotu. O tom, aké blogy navštevujeme, rozhodujeme my samé, tak prečo si nezostaviť "blogový svet" len z blogov, ktoré nám niečo dávajú? Možno je dobré priebežne prehodnocovať, kým a čím sa obklopujeme - nielen v reálnom, ale aj vo virtuálnom živote - pretože či už si to uvedomujeme alebo nie, aj virtuálna sféra ovplyvňuje a formuje naše myšlienky, hodnoty, postoje. Pre mňa sú blogy veľkou inšpiráciou, pomocou a záľubou, na druhej strane som rada, že som mohla prežiť pubertu bez nich. 

Myslím, že základným problémom - ani nie tak blogov samotných, ako skôr ich čitateľov/sledovateľov - je, že považujú to, čo vidia, za normálne, bežné, alebo dokonca ako akési merítko toho, ako by ľudské životy mali vyzerať. Teraz sa budem trochu opakovať, pretože som o tom písala už v niektorom zo svojich predchádzajúcich článkov - že cez sny a životy iných ľudí často nevidíme tie vlastné. Čokoľvek na sociálnych sieťach vidíme alebo čítame, nemali by sme sa na to pozerať ako na "toto chcem", pretože - povedzme si na rovinu - ak by sme daný príspevok nevideli, ani by sme netušili, že po niečom takom túžime. Skúsme myslieť a konať viac ako MY a menej ako TÍ DRUHÍ. Keď viem, čo chcem, ale možno neviem, ako na to, môžu mi byť iné blogy veľmi nápomocné - inšpirovať ma, motivovať ma, pomôcť mi vytrvať, dosiahnuť svoj cieľ alebo skrátka iba nájsť ten vhodný krém pre svoju komplikovanú pleť...:) Naopak, keď nemám predstavu o svojom živote a nechávam sa viesť životmi iných ľudí, dopadne to tak, že chcem vždy presne to, čo nemám, ale majú to iní, a tak sa vlastne celý čas naháňam za niečím, o čo reálne ani nestojím, ale je to trendy, novinka, majú to všetci, je to cool a pod. Vtedy sú blogy zlým pánom a áno, môžu sa nám zdať povrchné.

Čo ma občas mrzí, je, keď šikovné blogerky prestanú blogovať práve preto, že už nechcú prispievať do "tohto povrchného sveta". Podľa mňa ale problém nie je v nich - ak ich písanie baví, potom časom samé prídu na to, že im blog predsa len chýba. Možno by stačilo len zmeniť tému (?). Ja sama som si v minulosti niekoľkokrát prešla blogovou krízou, takže viem, o čom hovorím. Blog DAY by DAY je už mojím tretím, pričom aj on mal tento rok dlhšiu pauzu, ale zvládol ju:) A asi preto píšem tento článok - pochopila som jednu vec. V minulosti som písala na svojom blogu o veciach, ktoré - okej, asi ma bavili, keď som si už dala tú námahu a čas a písala som o nich a produkovala tony fotografií - ale možno som to v minulosti na svojom blogu nebola tak celkom ja. Alebo možno aj áno, len moje názory a postoje sa medzičasom zmenili a ja už som tu a teraz nebola stotožnená so všetkým, o čom som v minulosti napísala. Keď som si na začiatku tohto roka prechádzala svoje staršie články, veľa z nich sa týkalo kozmetiky, nákupov, oblečenia... Ale toto predsa nie som ja!! Kozmetiku používam prevažne stále tú istú dokola, nákupy oblečenia neznášam a nosím si už pár rokov taký ten svoj sivá myš štýl, takže nejaké módne trendy mi vôbec nič nehovoria. Zistila som, že v živote ma zaujímajú a robia mi radosť celkom iné veci, ako tie, o ktorých som na svojom blogu písala. V dôsledku čoho sa môj blog "zasekol". Cez zimu som mala 3 mesiace pauzu, na jar ďalšie 3 mesiace, potrebovala som sa nájsť a - podarilo sa. Môj blog prešiel totálnou revíziou, mnoho článkov som od úžasu vymazala (:D) a zmenila som celkový koncept svojho blogu. Chcem písať viac o sebarozvoji a motivácií, cestovaní a kreatívnej tvorbe, pretože práve to je to, čo ma momentálne najviac baví. Ak by som mala zostať pri svojich v minulosti zaužívaných témach, pravdepodobne by som aj ja svoj blog tento rok definitívne odpísala. Chcelo to len pauzu, čas, porozmýšľať a nájsť si cestu. 

Čo tým celým chcem povedať je, že tak, ako sa vyvíjame, rastieme a dospievame my ľudia, tak by sa mali vyvíjať aj blogy, ktoré píšeme a obmieňať sa blogy, ktoré sledujeme. Ak nás pred 8 rokmi bavili make-up tutoriály, je normálne, že sme v tom čase dávali follow všetkým blogom s touto tématikou. Dnes nám už takéto blogy môžu prísť povrchné, ale práve preto sú tu ďalšie blogy a ďalší blogeri (a že ich nie je málo!), ktorí prichádzajú s inými témami. Môžeme sa pohnúť ďalej, nikto nás predsa nenúti pozerať sa na to, čo nás nebaví a ani písať o tom, s čím nie sme stotožnení. Hovorí sa, že "dnes má blog každý", tak prečo nedávať follow a nepísať články s väčšou rozvahou? Ak sledujeme blogy, ktoré SÚ PRE NÁS POVRCHNÉ a píšeme články, ktoré SÚ PRE NÁS POVRCHNÉ, potom moja odpoveď znie - áno, blogy sú povrchné. 

Verím, že tento článok vo Vás vyvolá chuť čítať tie správne blogy a písať tie správne články. Majte sa krásne, 
Vaša I.:) 

4 komentáre:

  1. Krásny článok! Máš úplnú pravdu a som rada, že sa niekto k tejto téme takto úprimne vyjadril. Palec hore! 👍🏼

    LEUSLIFESTYLE

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krásny článok, vo veľkom s tebou súhlasím.. presne ako píšeš, človek sa vyvíja a z času na čas sa "potrebuje nájsť" a zmeniť smer jazdy. Ja mám blo, ale nemám zameranie, viem že ani články nie sú tak kvalitné ako by som chcela, no zatiaľ si tu prežívam, lebo mi to takto vyhovuje. A skôr ho používam na hľadanie iných stránok a inšpirácie. A možno časom príde zmena a pustím sa do toho tak poriadnejšie :) . Teším sa na tvoje články, presne to ma teraz baví, motivácia, sebarozvoj, cestovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Deni, v týchto témach som sa očividne našla, písanie mi ide oveľa viac odruky, ako keď som písala o kozmetike a také tie typicky ženské články.

      Odstrániť