streda, 30. augusta 2017

Som puntičkár a TOTO fakt milujem :))

Ahojte:)

Vždy, keď si čítam nejaký článok alebo motivačnú knižku, v ktorej sa nájdem (mám taký ten pocit, že "toto presne akoby o mne písali"), musím sa usmievať, niekedy sa dokonca nahlas zasmejem. Možno aj Vám niektoré Vaše myšlienkové pochody prídu normálne, no keď sa na ne pozriete očami iného človeka, prídu Vám vtipné, divné, prehnané, svojské...:) A myslím, že osobitou kategóriou sme my - puntičkári. Máme to v hlave a aj vo svete okolo nás skrátka inak usporiadané, všetko musí do seba zapadať, vzájomne ladiť, lichotiť našim očiam, duši. Vieme sa tešiť z hlúpostí typu - "jéééj, tie obrazy na stene sú zavesené na milimeter presne!!", naopak, nad banalitami sa vieme riadne pohoršovať (akože "nechápem, prečo to nezoradili aspoň podľa farby...":D). A práve to, čo ako puntičkárovi robí radosť mne, prípadne čo ma naopak "riadne vytáča":D, sa dočítate v tomto článku:)


Minimalizmus
Vo všetkom. Neznášam nakupovanie potravín do zásoby, prepchatú skriňu oblečením, poličky plné harabúrd, zaprataný písací stôl, prekombinované outfity, množstvo rozbabranej kozmetiky... Niekto potrebuje mať pocit hojnosti, no mňa práve tento pocit množstva materiálnych vecí v okolí ubíja. Zbožňujem prázdnu kuchynskú linku, poloprázdne poličky, z ktorých dokážem prach utrieť za pár sekúnd a celkovo takú tú atmosféru v byte, akoby ste sa len pred týždňom nasťahovali - skrátka takmer nikde nič:) 

Vyhadzovanie vecí
Tento bod dosť súvisí s prvým, pretože keď chcete doma držať len minimum vecí, znamená to, že ich musíte aj pravidelne triediť a všetko "to navyše" posúvať ďalej - darovať, predávať či vyhadzovať. Mne takéto zbavovanie sa vecí robí NE-HO-RÁZ-NU radosť! Cítim pri tom taký skvelý pocit, asi ako keď nákupná maniačka nakupuje, len ja robím presný opak - veci nerada nadobúdam (ak to nie je zrovna niečo, po čom vyslovene túžim alebo to potrebujem), ale rada sa ich zbavujem. Myslím, že kto to takto necíti, nikdy ma nepochopí, ale áno, existujú aj takéto prípady:)

Upratovanie
Je to pre mňa jedna z tých činností, pri ktorých si viem oddýchnuť, prísť na iné myšlienky. Aj keď zvyknem veci odkladať na svoje miesto hneď, teda mám doma - dá sa povedať - permanentne upratané, raz za týždeň zvyknem robiť aj ja také to dôkladnejšie upratovanie, ktoré každý deň nerobím. Je to pre mňa relax a niekedy sa vyslovene teším, ako po práci chytím nejakú handru a niečo doma vyčistím:D Špeciálne si vychutnávam, keď hádžem použité oblečenie do koša na bielizeň alebo idem prať a zbieram po byte všetko, čo by som ešte oprala:D Asi sa už teším na to, ako to bude zase čisté a voňavé:) Inak tieto moje upratovacie chúťky sa netýkajú iba domácnosti, ale priebežne si potrebujem upratovať aj také veci ako dokumenty v počítači, fotky v mobile, myšlienky, vzťahy a pod. Jediné upratovanie, ktoré ma nebaví, je upratovanie po iných...

Reorganizácia
Lebo reorganizácia a upratovanie nie je to isté!!:) Z času na čas dostanem chuť premiestniť si veci - nájsť im nové miesto, nové využitie alebo ich zoradiť podľa iného systému. Napríklad keď som prišla bývať do môjho súčasného bytu, využívala som svoj najväčší stôl ako kozmetický stolík, ale časom som dostala neodolateľnú chuť urobiť z neho riadny písací stôl, no a tak ho teraz používam. Mám rada zmenu, kedy Vám určité veci zostanú, ale presuniete ich na iné miesto, nedokážem dlhodobo fungovať v tom istom prostredí. 

Systém
Či už si zakladám veci do poličky alebo riešim nejaké úlohy, vždy si musím vymyslieť nejaký systém alebo stratégiu, ako budem postupovať, neviem niečo urobiť/uložiť proste len tak random:D Zbožňujem prepravky, zakladače, diáre, organizéry, to do listy, zvýrazňovače, nálepky, záložky, oddeľovače, stojany, spinky... Proste všetky tie veci, bez ktorých puntičkári nemôžu žiť:D

Diáre
Spomínala som ich už vyššie, ale KEĎ ONI SI ZASLÚŽIA BYŤ SAMOSTATNÝM BODOM!!:) Diáre a zápisníky - potrebujem ich mať ku šťastnému životu a nemôžu byť hocijaké, ale musia spĺňať moje náročné požiadavky:) Diár musí byť pekný, spratný, ale zároveň poskytovať dosť priestoru na zapísanie všetkého potrebného. Niet väčšieho sklamania, keď taký nájdem a má vo vnútri české sviatky a mená:D Zápisník mám rada jeden malý, do ktorého si zapisujem údaje, ktoré využijem aj o pár rokov (prihlasovacie údaje, adresy, kontakty, návštevy lekárov a pod.) a jeden väčší, do ktorého si čmáram rôzne pracovné či súkromné poznámky, keď si potrebujem niečo rozsiahlejšie zaznačiť, čo sa mi nechce vyťukávať do mobilu.

Google Keep
Aplikácia, ktorú podľa mňa MUSEL vymyslieť puntičkár, pretože NEpuntičkár nerozumie, čo puntičkári do života potrebujú:D Pre mňa absolútne top apka, kde si môžete vytvárať a odškrtávať zoznamy, pridávať rýchle poznámky, fotografie, zvukové záznamy, ba čo viac - priraďovať poznámkam menovky, farebne ich odlišovať, zdieľať ich medzi viacerými zariadeniami. Spisujem si sem pekné myšlienky, nákupné zoznamy, mám tu to do list úloh na každý deň alebo týždeň, wishlist materiálnych vecí, ale aj cestovateľských zážitkov, tipy na články na blog a do časopisu... - skrátka všetko, čo mi ide hlavou a nechcem to zabudnúť:) 

V skutočnosti toho, čo mám ako puntičkár rada a na čo si potrpím, je oveľa oveľa viac, no toto bolo pár vecí, ktoré mi pohotovo hneď napadli, keď som Vám chcela spísať tento článok, inak by musel byť nekonečný:) Máte aj Vy na niečo podobné slabosť/nervy alebo je to na Vás príliš a takéto veci neriešite? Prajem Vám ešte krásny deň:)

2 komentáre:

  1. Som na tom podobne. Keď to takto čítam, asi som tiež tak trochu puntičkár. Neznášam preplnené skrine, políčky, izby a priestory celkovo. Zásoby potravín však musím mať a s kozmetikou to ešte stále nemám tak, ako by som chcela ale už som na dobrej ceste. V oblečení si robím pravidelné triedenie a zbavujem sa všetkého, čo nenosím a čo sa mi nepáči. Rada plánujem, doslova ma to baví, ale niekedy spravím aj niečo spontánne a užívam si to.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) Ja som práve chorá a tak si vravím, že práve teraz by sa mi tie zásoby potravín naozaj zišli... :)

      Odstrániť